Hanna Forthmeiier ny marknadschef på High Chaparral
Den småländska temaparken High Chaparral har utsett Hanna Forthmeiier till marknadschef. Hanna Forthmeiier kommer närmast från en mångårig tjänst som marknadskoordinator på Din Maskin AB i Värnamo och har tidigare arbetat med destinationsmarknadsföring på Jönköping University.
High Chaparral är ett starkt varumärke inom segmentet barnfamilj. Det bevisas inte minst genom att High Chaparral sex år i rad har utsetts till antingen Nordens eller Sveriges bästa temapark i omröstningen Stora Barnsemesterpriset av Barnsemester.se.
För att ytterligare stärka positionerna och uppnå ökad kännedom inom segmentet, parallellt med arbetet att vidareutveckla kundupplevelsen, satsar nu High Chaparral ytterligare på marknadsföring och kommunikation. Hanna Forthmeiier blir utöver marknadschef del av företagets ledningsgrupp.
– Jag ser verkligen fram emot att arbeta med ett lika starkt som mytomspunnet varumärke mot visionen att bli världens bästa vilda västern för barnfamiljer, säger Hanna Forthmeiier.
– Vi är mycket glada att kunna välkomna Hanna Forthmeiier till vår temapark. Med en bred och gedigen akademisk, strategisk och operativ bakgrund inom marknadsföring är Hanna Forthmeiier helt rätt person att leda vårt marknadsförings- och varumärkesarbete mot nya höjder, säger Mathias Bergendahl, vd.
High Chaparral är en temapark för barnfamiljer olik alla andra. Ett besök här är en upplevelse för alla sinnen och här får hela familjen uppleva det riktiga Vilda Västern så som det en gång var i mitten av 1800-talets Amerika. Allt i parken tematiseras för att så långt som möjligt återspegla Vilda Västern för att ge gäster en äventyrlig och rolig upplevelse. Sommaren 2021 besöktes vilda västern-parken av 173 575 besökare, en ökning från den tidigare toppnoteringen på 165 000 som sattes 2016.