Bokningsvillkor

Ombokning av boende 

Ombokning till annat datum under gällande säsong kan göras kostnadsfritt fram till 48 timmar innan angiven incheckningstid (kl. 15.00).

Avbokning av boende  

Avbokning av boende kan göras med full återbetalning fram till en vecka innan besöket med avbokningsskydd. Avbokningsskyddet återbetalas ej. Avbokning av boende kan göras med full återbetalning fram till en månad innan besöket utan avbokningsskydd. Vid avbokning senare än detta eller om du ej dyker upp, återbetalas ingenting av det debiterade beloppet. Avbokningsskydd kostar 245 kr/boendeenhet.

Har du ett avbokningsskydd och behöver avboka på grund av ett sjukdomsfall mindre än en vecka innan ankomst, kan du göra det genom uppvisande av ett sjukintyg och få full återbetalning.

För avbokning och ombokning, vänligen kontakta bokningen på tel. 0370-827 85 eller info@highchaparral.se.

Ombokning av entrébiljetter

Ombokning av entrébiljetter kan göras fram till 24 timmar innan biljetterna gäller. Ombokning kan endast göras till annat datum under gällande säsong.

Ombokning av 2-dagarsbiljett räknas från första datumet som biljetten börjar gälla.

Avbokning av entrébiljetter

Avbokning av entrébiljetter kan göras med full återbetalning fram till 48 timmar innan biljetterna gäller. Avbokningsskydd behövs ej.

Avbokning av 2-dagarsbiljett räknas från första datumet som biljetten börjar gälla.

Förläng vistelsen 

Har ni köpt endagarsbiljetter och vill uppgradera till tvådagarsbiljetter kan ni göra detta via bokningssidan eller genom att ta med erat kvitto till entrékassan och betala mellanskillnaden för en uppgradering. Observera att detta är möjligt i måna av plats.

Vid önskad förlängning av din vistelse i något av vårt boende kan vi ej garantera att just den boendeenheten eller platsen är tillgänglig. Önskar ni stanna längre kan det innebära att ni måste byta boendeenhet eller plats.

Förstörelse

Vid frivillig förstörelse (så som åverkan på inredning, rökning och innehav av djur där det inte är tillåtet) eller ofrivillig förstörelse i rummet (exempelvis vid urinläckage) och övriga utrymmen på High Chaparral debiteras du kostnaden för skadan samt ett administrativt pålägg på 200 kr.

Ansvar för egendom

High Chaparral har inget ansvar för egendom som förvaras i leverantörens lokaler.

Kvarglömt

Har du glömt kvar något i boendet eller parken är du välkommen att höra av dig till oss. Vi sparar det vi hittar i två veckor och värdesaker lämnas därefter in till närmaste polisstation.

Rätt att neka boende

På High Chaparral sover och vilar människor på dygnets alla timmar. Därför är det viktigt att gästerna tänker på de andra gästerna och inte pratar högt, skriker eller väsnas på annat sätt.

Det ska vara tyst efter kl. 23.00 varje dag. Av denna anledning samt för personalens och din egen säkerhet förbehåller vi oss rätten att neka boende för dig och ditt sällskap. Skäl för vårt beslut kan vara att:

– Uppförande stör eller skapar oro bland de andra gästerna.

– Bristande respekt och efterföljning av anmaningar och instruktioner av High Chaparrals personal.

– Full betalning för boendet inte kan erläggas.

Åldersgräns
Alla som bor utan sin målsman måste ha fyllt 18 år för att få bo på campingen eller i stugor. Över midsommarhelgen höjs åldersgränsen till 23 år.

Force Majeure

Strejk, eldsvåda, explosion, krig eller liknande kristillstånd, väsentliga inskränkningar i leveranser eller andra omständigheter utanför leverantörens kontroll, berättigar High Chaparral att häva avtalet utan skyldighet att utge skadestånd.

Reklamation och frågor om ersättning

För att eventuell ersättning ska vara aktuell i efterhand är det en förutsättning att du kontaktat vår personal under besöket angående problemet. Om vi inte givits möjlighet att åtgärda ett eventuellt problem är ersättning inte berättigat.

Din reklamation ska vara inskickad till boende@highchaparral.se senast en månad efter besöket. Gäller ärendet skador på fordon, stöld eller skadad/förlorad egendom hänvisar vi till ditt försäkringsbolag.

Vid händelse som ligger utanför vår kontroll förbehåller vi oss rätten att flytta dig till likvärdigt boende.

Sydstatsflagga

Sydstatsflaggan kan symbolisera ett ställningstagande mot slaveriets upphävande och för rasism, men samtidigt kan den vara en nostalgisk symbol för den amerikanska södern. Då flaggan är problematisk, med olika tolkningar, är sydstatsflaggor inte tillåtna på High Chaparral.

Betalningsvillkor

Betalningsvillkor

Full betalning debiteras vid bokning, även vid telefonbokning. Tyvärr fungerar inte Electronkort som betalmedel.

Ditt boende reserveras i samband med bokningen, men vid utebliven betalning efter sista betalningsdag, kommer bokningen att annulleras.

Vid bokning via telefon skickas en bokningsbekräftelse per e-postadress. Du ansvarar för att kontrollera att bokningsuppgifterna stämmer. Vid felaktigheter vänligen kontakta oss snarast möjligt för att korrigera felen. Då når oss mellan kl. 08.00-22.00 alla dagar under sommaren på 0370-827 85. Resten av året mellan kl. 08.00-16.00 vardagar på 0370-827 00. Vid incheckning ska bokningsbekräftelsen medtas och kunna uppvisas på förfrågan.

Moms

Priserna är angivna inklusive moms. 

Betalning
Du betalar för den tid som rummet eller stugan är bokad, även om incheckning inte sker. Priset för vistelsen debiteras på ditt kontokort/kreditkort vid bokning.